Spory spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek ilości obsłużonych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spory spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w GdyniGdyński Port ze względu na bardzo blisko położony port Gdański nie ma łatwego zadania. Zwłaszcza że konkurent z sąsiedztwa postawił bardzo wysokie wymagania, w w minionych latach dokonał wielu ważnych inwestycji, i to wszystko sprawiło, że część klientów się zdecydowała na dokonanie zmiany. Sytuację tę doskonale będą pokazywać statystyki. W ubiegłym roku terminal BCT obsłużył o sto dwadzieścia tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do minionego roku, co daje w rezultacie spadek o blisko 25 procent. Duże spadki zanotował także drugi terminal w Gdyni, z kolei w nim było to w okolicach dwunastu procent. Widać więc świetnie, że Gdynia jak na razie nieco zaczęła zostawać w porównaniu z sąsiadującym Gdańskiem. Podczas poprzedniego roku paru większych armatorów podjęło współpracę z DCT, także nowi przewoźnicy zaczynający wysyłki kontenerów do naszej części Europy częściej wybierają Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, w szczególności jeżeli porty są blisko oddalone, lecz pojawiają się już głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Duży wpływ na aktualną sytuację Portu Gdyńskiego mają spóźnione projekty przy obsłudze jednostek o największym załadunku. Do tej pory jeszcze nie pogłębiono kanału, przez co niemożliwe jest obsłużenie największych kontenerowców, mimo że infrastruktura portowa będzie na to pozwalać. To był podstawowy powód przejścia kilku największych przewoźników do Gdańska, ponieważ ich statki po prostu nie mogły dopłynąć pod terminal z powodu kanału o niedostatecznej głębokości. Poza tym na całą sytuację nałożyło się embargo z Rosją i spowolnienie gospodarki w Chinach, i w rezultacie statystyki nie były najlepsze. Władze portu są przekonane, że następny rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Udało się bowiem dokończyć parę trwających od trzech lat inwestycji, które przygotować mają terminale na bezpośrednie przyjmowanie statków oceanicznych. W dużym stopniu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, znacznie unowocześniono też place do składowania i zainwestowano w specjalistyczne oprogramowanie które mają pomagać w zarządzaniu portem.